بَاب
فِيمَا
يَفِيضُ
بَيْنَ
الرَّجُلِ
وَالْمَرْأَةِ
مِنْ
الْمَاءِ
101. Erkek Ve Kadından
Gelen Suyun (Meni Veya Mezi'nin) Nasıl Yıkanacağı
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ رَافِعٍ
حَدَّثَنَا
يَحْيَى بْنُ
آدَمَ
حَدَّثَنَا
شَرِيكٌ عَنْ
قَيْسِ بْنِ
وَهْبٍ عَنْ
رَجُلٍ مِنْ
بَنِي
سُوَاءَةَ بْنِ
عَامِرٍ عَنْ
عَائِشَةَ
فِيمَا يَفِيضُ
بَيْنَ
الرَّجُلِ
وَالْمَرْأَةِ
مِنْ الْمَاءِ
قَالَتْ
كَانَ
رَسُولُ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَأْخُذُ
كَفًّا مِنْ مَاءٍ
يَصُبُّ
عَلَيَّ
الْمَاءَ
ثُمَّ يَأْخُذُ
كَفًّا مِنْ
مَاءٍ ثُمَّ
يَصُبُّهُ عَلَيْهِ
Aişe (r.anha); erkek ve
kadından gelen su (meni veya mezi) hakkında şöyle demiştir: "Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem) bir avuç su alır, suyun üzerine dökerdi. Sonra
tekrar bir avuç su alır yine suyu üzerine dökerdi."
AÇIKLAMA: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in
üzerine su döktüğü şey ya meni ya da mezidir. Hanefilere göre temizlenmesi
gerektiği Şafii ve Hanbelilere göre temiz olduğu ise önceden geçmişti. Meziye
gelince bütün mezheplere göre pis olduğundan temizlenmelidir. Dolayısıyla
Hanefilerin dışındakilere göre temizlemek maksadıyla Resulullah (sallallahu
aleyhi ve sellem) üzerine su döktüğü şey mezi olmalıdır.
ibn
Reslan, bu hadisin, mezi'nin, üzerine su dökülmekle temizleneceğini söyleyen
Hanbelilere delil olduğunu söyler.